Erikas fotoblogg

Dokumentärfoto

Kategori: Dokumentär, Foton, Miljö

Min plats jag valde att göra en fotodokumentär av är Millesgården. Några dagar innan jag åkte dit trodde jag inte att jag skulle lyckas genomföra plåtningen eftersom man måste betala éntre för att komma in på parken men sen blev jag uppring av personalen och de var snälla och lät mig gå in gratis. När jag väl var där inne så var det väldigt lätt att hitta motiv. Jag andvände olika utsnitt och perspektiv.                                                                                                                               Bilden jag blev mest nöjd över är den stora statyen av en människa som håller i en fisk bland annat och står i en damm, det blev som en silluett. Och så är det häftigt att solens strålar reflekterar på statyn. En bild jag blev mindre nöjd över är den på djurstatyn som två människo barn sitter under. Statyn/statyerna blev oskarp. Jag hade ingen lång slutartid som kunde skapa oskärpa så jag konstatera att det var fokusen på kameran jag inte ställt in helt rätt. Förövrigt så tyckte jag att de flesta bilder blev bra.
Kommentera inlägget här: