Erikas fotoblogg

Första loggboks anteckning

Kategori: Allmänt

13/12 - 14 
 
Gymnasiearbete
Jag ska göra en fotobok med bilder tagna i Kungsholmen, en Ö i Mälaren i södra Uppland. Jag vill fånga den mysiga känslan man får när man vandrar i Stockholm på kvällen med gatlyktorna som tänds, julbelysningen och den otroliga utsikten över havet där byggnaderna på andra sidan speglas i vattnet. Anledningen till att jag valt att fota i Stockholm är för att jag uppskattar och tycker om denna stad så mycket, det finns så mycket att göra här och man får aldrig tråkigt om man är i Stockholm innerstad. Det finns också så många platser att upptäcka.
 
I min fotobok kommer jag ha med bilder på stadsdelar/platser en del kanske inte har sett. Eftersom Ön ligger norr om Stockholm innerstad och är uppdelad i fem stadsdelar så tror jag de flesta ungdomar bara har varit på den östra delen av Kungsholmen, självaste stadsdelen Kungsholmen/Fridhemsplan, där bl.a. Rålanhovsparken ligger. Sydväst om Kungsholmen ligger Fredhäll där jag inte tror att så många har varit, många har nog åkt förbi där bara.
Detta ska bli roligt!               
Nu är det dags för mig att börja fota!
Kommentera inlägget här: